Het is december. Het regent, het wordt koud en binnen blijven en je terugtrekken op de bank onder een fleece-dekentje is zooohooo verleidelijk! Tijd voor een aantal motivatietips! En niet zomaar een paar mensen hoor! Vandaag krijg je tips van de L2W gastbloggers. En die kunnen er wat van. Iedereen kent zijn dips en dalen maar zij weten als geen ander hoe je daar weer uit moet komen.

Komen ze!

 

1) Stel een doel

‘Stel een doel op waar je graag naar toe wilt werken. Dit kan een doel zijn wat je in getallen kan omschrijven, zoals kilo’s (op je halter of op de weegschaal), centimeters (wil je dieper squatten of hoger springen?) Of cm’s omtrek van bepaalde lichaamsdelen. Gemotiveerd kan je ook worden door een kledingstuk te kopen die je dolgraag met een bepaalde gelegenheid aan wilt doen en je weet dat je er nog iets voor moet doen. Ik wil met NYE bijvoorbeeld een glitter crop top aan en wil daarvoor nog iets vet verliezen op mijn buik. Door het kledingstuk alvast te kopen en het ergens te hangen waar je vaak bent, bijvoorbeeld naast de spiegel op je kamer, blijf je gemotiveerd om over een maand te shinen in dat kledingstuk.’

Marije schreef een gastblog over CrossFit en deze lees je hier!

 

2) Start moving!

Marije zegt ook: ‘Misschien heb je wel een evenement als doel waar je naar toe wilt werken. Ik blijf gemotiveerd door regelmatig met kwalificaties voor CrossFit wedstrijden mee te doen. Maar als jij juist een hardloper bent wil je over 1,5 maand misschien wel een snellere 5 km rennen dan de vorige keer en kan je hier een leuk evenement voor zoeken. Schrijf je in en je hebt een mooi doel om je best voor te gaan doen!’

 

3) Maak je doelen visueel

Sabine: ‘Ik heb mijn doelen op een groot bord geschreven en een foto van mijn voorbeeld ernaast gehangen. Dat helpt mij wel om het vol te houden. De gastblog van Sabine vind je hier.

 

4) Houd je progressie bij

Je bent natuurlijk niet voor niets zo goed bezig. Een weegschaal zegt eigenlijk vrij weinig omdat je met het bouwen van spieren juist in gewicht aankomt maar de spiegel of foto’s die liegen niet! Dat is ook de reden die Priscilla aangeeft om je progressie met foto’s bij te houden. Lees meer over de fitjourney van Priscilla in haar gastblog.

 

5) Je mag meer eten!

Wanneer je net als Koen bezig bent je spieren op te bouwen mag je juist meer eten om die spieren genoeg voeding te geven. Iedereen heeft andere beweegredenen om te gaan sporten. Koen is bezig met powerbuilding en heeft daarvoor veel voedingsstoffen nodig. Hierover lees je meer in zijn blog.

 

6) Nieuwe kleren voor de keizer…

Kirsten: ‘Nieuwe kleren kopen! Je oude kleren worden veel te groot, toch?’ Daarnaast koop ik workout kleding als beloning. Werkt altijd’. Volgens mij is Kirsten daarin niet de enige. Ook Sabine en Marije geven aan dat kleding op allerlei manieren kan motiveren. Van iets dat je graag weer aan wilt zoals een broek die net iets te klein is tot kwijlen bij gave runningshoes en leuke leggings met print. Heerlijk! Kirsten heeft ondertussen al drie blogs geschreven als gastblogger. Lees hier haar eerste voorstelblog, hier haar heerlijke ei-recepten en als laatste hier haar ervaringen met het PersonalBodyPlan.

 

7) Two can play that game

Voor sommige mensen helpt het om samen te gaan sporten. Een fysieke stok achter de deur die je meesleept op de dagen dat je net even wat minder gemotiveerd bent. Soort sociale druk maar dan positief! Sociale druk wordt over het algemeen als negatief beschouwd, omdat de kans bestaat dat je dingen gaat doen die je normaal niet zou doen. Met sporten en gezond eten kan dat juist positief zijn. Je voelt je toch lullig als je moet afzeggen en je maatje in de steek moet laten?

 

8) Vind je inspiratie in muziek

Nog een tip van Sabine. Zoek wat lekkere workout muziek bij elkaar en laat je goed opzwepen door wat heerlijke deuntjes! Een paar powernummers voor als je even in een dipje zit kunnen je zo weer op de been helpen. Wat is jouw lievelingsmuziek om op te sporten?

 

9) Zoek de afwisseling

Wanneer je elke dag het zelde doet gaat het vanzelf vervelen. Bovendien kom je dan op een soort ‘plateau’ aan waardoor je voortgang stagneert. je lichaam krijgt geen uitdaging en je progressie blijft hangen. Dus zegt Cindy: ‘Doe een keer wat anders! Een ander tijdstip, een andere rondje, of zelfs even naar een andere sportschool als je meer vestigingen kan bezoeken, bijvoorbeeld.’ Lees hier Cindy haar gastblog.

 

10) Inspiratie van twee kanten

En dan de laatste van mezelf. En deze is ook een beetje voor jullie. Want jullie, de lezers van love2workout en de mooie community rondom een happy&healthy lifestyle is natuurlijk de grootste inspiratie! Op Instragram, de reactie op deze blog, de mensen om mij heen. Allemaal motivatie om door te blijven gaan. En inspiratie werkt natuurlijk van twee kanten. Er zijn namelijk ook mensen die jou een enorme inspiratie vinden! Doordat jij je zo vastbijt in een doel gaan anderen dat zien en halen daar hun motivatie uit. Mooi toch?

Spreken we dan bij deze af dat we elkaar zullen blijven steunen? Ook al regent het hard en zakt de temperatuur straks onder nul? Mooi!

 

 

Cristel on EmailCristel on FacebookCristel on InstagramCristel on Linkedin
Cristel
Cristel
Cristel Zwart | Founder Love2workout
Ik ben Cristel, oprichter van Love2workout en dit is mijn missie:
Een gezondere en gelukkigere wereld door plezier in sporten!
Dit wil ik voor elkaar krijgen door zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen, informeren over welke sporten er allemaal te doen zijn en te laten zien dat je kan sporten met veel plezier!
Wil je nog meer over me weten? Lees dan mijn persoonlijke verhaal onder contributers. Veel plezier op Love2workout!