winterdip-love2workout

Winterdip? Heb jij daar last van? Ik zelf vergeet ieder jaar weer dat februari eigenlijk één van de koudste maanden van het jaar is. Vanaf november wordt het al donkerder en kouder dus wij Nederlanders moeten het nogal een paar maandjes volhouden. Hoe blijf je dan uit je winterdip? Als je het aan mij vraagt speelt lekker bewegen én gezond eten een grote rol!

 

Winterdip – tip #1: Beweeg voldoende

Bewegen is goed voor je bloedsomloop, houdt je actief en wekt hier en daar wat adrenaline op zodat je scherp en vrolijk blijft. Door regelmatig te sporten wordt je lichaam ook sterker. Je krijgt meer kracht in je lichaam en je afweersysteem wordt sterker. Hierdoor blijf je beter beschermd tegen ziektes van buitenaf en word je dus minder snel ziek! En heel belangrijk voor de winterdip: door bewegen ontstress je. Gooi die stress en winterdip dus lekker van je af met een potje sporten.

 

Winterdip – tip #2: Zoek je vriendjes en vriendinnetjes op

Alleen op de bank hangen en lekker een avondje Netflixen is heel verleidelijk als het buiten koud en grijs is. Maar… maak het niet te gek wat voor je het weet voel je je nutteloos en onrustig tegelijk. Trotseer de kou en zoek je vriendjes en vriendinnetjes op! Wat wat helpt er nou beter tegen een winterdip dan lachen, lekker eten en fijne koffietjes met lieve mensen?

 

Winterdip – tip #3: Eet gezond!

En last en zeker niet least… Zorg dat je gezond eet! Want wat je eet heeft een sterke invloed op je stemming. Een tekort aan bijvoorbeeld serotonine, dopamine en endorfine kan sombere gevoelens opwekken. Om tijdens de winter de depressieve gevoelens de kop in te drukken, is het belangrijk dat je voeding op het menu zet waar je vrolijk van wordt! Dus wat dacht je van een heerlijke diverse salade met natuurlijke producten en zonder toegevoegde suikers?

En daar komen dan de nieuwe salades van Koninklijke Vezet om de hoek kijken. Je vindt ze in de koelschappen van de Albert Hein en ik heb ze alvast voor jou geproeft.

winterdip-ahsaladbowl-love2workout

Drie varianten van de AH Saladbowl

Er zijn drie varianten van de AH Saladbowl en zoals ik hierboven al schreef zijn ze alle drie zonder toegevoegde suikers. Ook de dressing is uniek, namelijk gebaseerd op groente en speciaal voor AH ontwikkeld. Verder bevatten de salades maximaal 450 calorieën en combineren extra veel groenten met voedzame koolhydraten zoals peulvruchten, zoete aardappel en quinoa. Niet geheel onbelangrijk: ze worden elke dag vers bereid.

De drie verschillende saladbowls zijn:

  • AH Saladbowl Tonijn, ei en groenepaprikadressing; bevat 150 gram groente, is melkvrij, glutenvrij en rijk aan eiwit
  • AH Saladbowl Kip, veldsla en maisdressing (beetje pittig): is melkvrij, glutenvrij en is rijk aan eiwit
  • AH Saladbowl Zoete aardappel, geitenkaas en knolseldrij-dressing; bevat 183 gram groente en walnoot

 

winterdip-ahsaladbowl-love2workout

En wat vind ik van de salades?

Ik heb de drie salades geproeft en mijn favoriet is de beetje pittige kip salade. Ik houd van wat pit en de maisdressing was heerlijk. Lastig kiezen hoor, want ook de combinatie van zoete aardappel en geitenkaas is goed gevonden en sja, tonijn en ei… daar kan je moeilijk nee tegen zeggen, dat blijft een gouden combi.

Wat ik vooral fijn vind is de wetenschap dat je gevarieerd eet, zonder die toegevoegde suikers die je wel vindt in heel veel dressings van voorbereide salades. Klein dingetje…Ik wil altijd graag weten wat er nou precies in mijn eten zit en ik kan uit de verpakking niet precies opmaken waar de dressing van gemaakt is. Fijn idee is wel dat de basis een groente is.

Oordeel? Voor de prijs (de prijzen van de tonijn, kip & geitenkaas saladbowl bedragen respectievelijk €4,29, €4,99 & €4,79) hoef je het niet te laten want het vult goed en je hebt er echt een maaltijd aan. En met tussen de 150 en 190 gram groenten kom je met alleen je lunch al een heel eind richting de aanbevolen 250 groenten per dag. Dat neem je dan weer leker mee! En de smaak? Daar kan ik alleen maar positief over zijn. Niet superverrassend maar wel goed en gezond! En die dressing? Lekker en verantwoord 🙂 In totaal de ideale, snelle en makkelijke manier om gezond te eten.

 

Verdien een gratis uit je winterdip – salade!

Wil jij één van de salades wel eens proeven? Dan heb ik iets leuks voor je! Iedereen die namelijk op de speciale ‘actie-maandagen’ (elke maandag vanaf 22 januari tot en met 17 februari) een post of filmpje van zichzelf plaatst tijdens het sporten, maakt kans om direct op hun (sport)locatie door het MotivationMonday team getrakteerd te worden op de Saladbowl! Vermeldt dan wel in je post de hashtags #motivationmonday, #ahsaladbowl en de locatie zodat het team weet waar je bent!

Op de website www.motivationmonday.nl en bijbehorende social media-kanalen zal de leukste content gedeeld worden. Dus….

Post een openbare foto of video op jouw Instagram of Facebook en tag @motivationmonday.nl of #ahsaladbowl en #motivationmonday en laat weten waar jij aan het sporten bent! Je hebt nog de kans tot 17 februari dus vergeet het niet!

 

Zoek je nog wat vrolijkheid en gekheid met dit koude weer? Check dan mijn paaldansvideo, daar kan je vast om lachen!

Cristel on EmailCristel on FacebookCristel on InstagramCristel on Linkedin
Cristel
Cristel
Cristel Zwart | Founder Love2workout
Ik ben Cristel, oprichter van Love2workout en dit is mijn missie:
Een gezondere en gelukkigere wereld door plezier in sporten!
Dit wil ik voor elkaar krijgen door zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen, informeren over welke sporten er allemaal te doen zijn en te laten zien dat je kan sporten met veel plezier!
Wil je nog meer over me weten? Lees dan mijn persoonlijke verhaal onder contributers. Veel plezier op Love2workout!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.